TREBALL PER PROJECTES VS ENSENYAMENT DIRECTA (TRADICIONAL)
15 Apr · blog@corrillos · No Comments
“No se construye desde la certeza del que sabe, sino desde la inquietud de
quien tiene y reconoce su deseo de saber y conocer/se”. (M. Anguita)
Les mares i els pares d’aquells/es nens/es que acaben el primer cicle d’educació infantil es troben en la difícil situació de triar quin col·legi és el més adequat per a l’educació seus fills/es. Des de Corrillos pensem que tota informació és bona per tenir una decisió clara per aquest procés d’escolarització al qual us presenteu.
En aquest post us intentarem explicar les diferències entre les metodologies escollides pels futurs col·legis dels vostres fills/es.
Volem identificar els dos tipus d’ensenyament més freqüents amb què ens podem trobar en visitar un col·legi, que són:
L’ensenyament directe (que coneixem com a metodologia tradicional) és la més familiar per a la majoria de tots nosaltres, ja que era la que s’utilitzava en la nostra època escolar. Aquesta metodologia se centra en l’ensenyament, aquí el paper que té el docent és actiu i el de l’alumna és passiu.
Altres característiques:
– Es parteix d’un llibre de text.
– L’aprenentatge es fa d’una forma individual.
– Els llibres ja inclouen tots els continguts curriculars.
– L’aprenentatge es basa en aspectes teòrics.
– A l’hora d’avaluar es tenen en compte sobretot el resultat final.
D’altra banda, tenim el treball per projectes. Els projectes són investigacions sobre un tema determinat a partir de les quals es treballen totes les àrees curriculars corresponents a cada etapa, A partir d’aquestes investigacions les/els docents s’encarreguen de dirigir aquests projectes creant diferents activitats per poder treballar les àrees curriculars oportunes de cada etapa. Aquesta metodologia se centra en l’aprenentatge, el paper que té el docent és passiu. El de l’alumne en canvi és més actiu.
Altres característiques:
– Es parteix de la curiositat del nen per aprendre alguna cosa determinada.
– Afavoreix la interrelació social dins l’aula.
– La informació requerida per l’aprenentatge és oferta pel/la mestre/a.
– Des d’un projecte, es poden treballar totes les àrees curriculars (llengües, matemàtiques, educació corporal, etc.)
– Implica a les famílies en la recerca d’informació per dur a terme els projectes, de manera que el nen es sent recolzat en el procés d’aprenentatge.
– L’aprenentatge es basa en experiències pràctiques.
– L’avaluació és contínua, i té en compte els procediments de l’alumne fins a arribar al resultat final.
Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies