LA SON INFANTIL

17 mar · blog@corrillos · No Comments

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Hem dedicat aquesta entrada a la son infantil, per descobrir les diferències que hi ha amb la dels adults i poder així conèixer una miqueta millor el desenvolupament dels infants.

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Per aprofundir en el tema hem contat amb les aportacions de la Dra Isabel Bravo, neorofisiòloga de l’hospital Provincial de Castelló. Que des d’aquí li volem agrair la seva ajuda i tot el temps que ha invertit per fer-nos arribar tota la informació.

La son dels infants i dels bebès, passa per 4 etapes que es van aprofundint progressivament i les quals varien segons l’edat. Cada etapa dura prop de 90 minuts i sempre segueixen un mateix ordre: 

  • La son REM: És una son de moviments oculars ràpids. Es tracta de la fase més activa de la son. També és la més curta.
  • La son NO REM: És la fase tranquil·la i profunda i també la més llarga.

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Tos els bebès passen per cicles de son superficial i profund al llarg de la nit. Segons el bebè creix, el més normal és que la son REM comenci a disminuir i que la NO REM augmenti. Durant els quasi 90 minuts de son profunda acompanyada per una son més lleugera, el bebè experimenta un estat de semi alerta. En aquests minuts és quan el bebè pot despertar-se amb més facilitat. Però minuts més tard, entrarà en la fase més profunda, completant així el seu descans.

Aquest cicle de son-vigília segueix en l’adult un ritme circadià, és a dir, aproximadament cada 24h completa un cicle que es repeteix a diari com un patró: 16h despert- 8h dormit.

Ara bé, un bebè, té un ritme molt més curt, ultradià, ja que aquest cicle es repeteix varies vegades al llarg del dia. De les 24h diàries un recent nascut pot dormir fins a 20 h repartides en cicles de 60’. En cada cicle passa 20 minuts despert, 20 en son profund i 20 en son agitat. Segons creix, passa a dormir de 2 a 4 h seguides, separades per intervals de 1 a 2 h de vigília.

La son infantil compleix una funció reguladora i reparadora en l’organisme. És essencial per al control de l’energia i la temperatura corporal. És molt important que es respecte el ritme de la son infantil per afavorir el descans dels més menuts.

 

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Hemos dedicado esta entrada al sueño infantil, para descubrir las diferencias que existen con la de los adultos y así poder conocer un poco mejor el desarrollo de los niños.

isabel

Para profundizar en el tema hemos contado con las aportaciones de la Dra Isabel Bravo, neorofisiòloga del hospital Provincial de Castellón. Que desde aquí queremos agradecer su ayuda y todo el tiempo que ha invertido para hacernos llegar toda la información.

El sueño de los niños y de los bebés, pasa por 4 etapas que se van profundizando progresivamente y que varían según la edad. Cada etapa dura cerca de 90 minutos y siempre siguen un mismo orden:

  • El sueño REM: Es un sueño de movimientos oculares rápidos. Se trata de la fase más activa del sueño. También es la más corta.
  • El sueño NO REM: Es la fase tranquila y profunda y también la más larga.

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Todos los bebés pasan por ciclos de sueño superficial y profundo a lo largo de la noche. Según el bebé crece, lo más normal es que el sueño REM empiece a disminuir y que la NO REM aumente. Durante los casi 90 minutos de sueño profundo acompañado por un sueño más ligero, el bebé experimenta un estado de semi alerta. En estos minutos es cuando el bebé puede despertarse con más facilidad. Pero minutos más tarde, entrará en la fase más profunda, completando así su descanso.
Este ciclo de sueño-vigilia sigue en el adulto un ritmo circadiano, es decir, aproximadamente cada 24h completa un ciclo que se repite a diario como un patrón: 16h despierto-8h dormido.
Ahora bien, un bebé, tiene un ritmo mucho más corto, ya que este ciclo se repite varias veces a lo largo del día. De las 24h diarias un recién nacido puede dormir hasta 20 horas repartidas en ciclos de 60 ‘. En cada ciclo pasa 20 minutos despierto, 20 en sueño profundo y 20 en sueño agitado. Según crece, pasa a dormir de 2 a 4 horas seguidas, separadas por intervalos de 1 a 2 h de vigilia.
El sueño infantil cumple una función reguladora y reparadora en el organismo. Es esencial para el control de la energía y la temperatura corporal. Es muy importante que se respete el ritmo del sueño infantil para favorecer el descanso de los más pequeños.

Category: Salud

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